The influence of «new» media to political parties

Sociology

Authors

  • Dmirty I. Kaminchenko University of Nizhni Novgorod; 23, Gagarin av., Nizhni Novgorod, 603950, Russia

Keywords:

«new» media, social network, blogs, political parties, political institutions, political change, the network structure

Abstract

The issues that’s connected with impact of the «new» media technology on the political parties is considered in the article. The author implements research into this issue with the famous empirical facts of using of blogs and social networks in the political process. The author sticks the structural — functional approach in the investigation. As a result, he comes to the conclusion about the possible impact of «new» media to existing and emerging political parties. First of all, this impact must be reflected to strengthen horizontal links in such parties.

References

Балуев Д.Г., Каминченко Д.И. Политическая роль «новых» СМИ в ливийском конфликте // Вестник Нижегородского государственного университета им. Н.И. Лобачевского. 2012. № 2(1). С. 307–313.

Биянки В.А. Психологические аспекты функционирования власти в сетевых структурах. URL: http://bianki.ru/docs/nws2.doc (дата обращения: 16.01.13).

Бухарин С.Н. Методы и технологии информационных войн. М.: Академ. проект, 2007. 382 с.

Джанда К. Сравнение политических партий: исследования и теория. URL: http://pavroz.org/dov/jandaparties.pdf (дата обращения: 27.01.13).

Дюверже М. Политические партии. М.: Академ. проект, 2000. 538 с.

Каминченко Д.И., Балуев Д.Г. Фактор новых средств массовой информации в формировании современного политического индивида // Современные исследования социальных проблем. 2012. № 1(09). С. 266–270.

Каминченко Д.И. Причины эффективности использования технологий «новых» СМИ в политической борьбе // Социально-гуманитарные проблемы современности: человек, общество и культура: сб. статей по итогам Междунар. науч.- практ. конф. (сентябрь, 2012 г.) / науч. ред. Я.А. Максимов. Красноярск: Изд-во Научноинновационного центра, 2012. С. 143–148.

Соловьев А.И. Политология: Политическая теория, политические технологии. М.: Аспект Пресс, 2008. 575 с.

Черных А. Мир современных медиа. М.: Изд. дом «Территория будущего», 2007. 312 с.

Published

2013-09-30