Public relations: to a question on forming of prolegomena of scientific knowledge

Sociology

Authors

  • Marina G. Shilina National Research University The Higher School of Economics; 46 B, Volgogradsky av., Moscow, 125319, Russia

Keywords:

social professional communication, public relations, scientific knowledge, methodology, system and functional framework, conceptual and categorical apparatus, the Internet, subject-to-subject communication

Abstract

Public relations require adequate scientific reflection, and an integrated theoretical framework to form the paradigm of scientific knowledge in this field in Russia. The research results form the basic provisions of the scientific knowledge of PR and demonstrate the scientific potential of the theme.

References

Алешина И.А. Паблик рилейшнз для менеджеров. М., 2003. 480 с.

Афанасьев В.Г. Социальная информация. М., 1994. 200 с.

Барт Р. Избранные работы. М., 1989. 616 с.

Блэк С. Паблик рилейшнз. М., 1989. 320 с.

Гавра Д.П. Понятие социального института в социологии // Регион: Политика. Экономика. Социология. 1999. № 1–2. С. 14–18.

Гавра Д.П. Основы теории коммуникации. СПб.: Питер, 2011. 288 с.

Интернет-технологии в связях с общественностью / под ред. И.А. Быкова, О.Г. Филатовой. СПб., 2010. 275 с.

Камю А. Бунтующий человек: Философия. Политика. Искусство. М.: Политиздат, 1990. – 416 с.

Комаров М.С. О понятии социального института // Введение в социологию. М.: Наука, 1994. 153 с.

Кривоносов А.Д. PR-текст в системе публичных коммуникаций. СПб.: Изд-во С.-Петерб. ун-та, 2001. 254 с.

Кривоносов А.Д., Филатова О.Г., Шишкина М.А. Основы теории связей с общественностью. СПб.: Питер, 2011. 384 с.

Основы теории коммуникации / под ред. М.А. Василика. М.: Гардарики, 2007. 615 с.

Связи с общественностью. М.: Аспект Пресс, 2011. 196 с.

Толковый словарь / под ред. Т.Ф. Ефремовой. М., 2000. URL: http//:www.efremova.info (дата обращения: 18.03.2013).

Тульчинский Г.А. Public Relations: Репутация, влияние, связи с прессой и общественностью, спонсорство. СПб., 1994. 80 с.

Шаран П. Сравнительная политология. М., 1992. Ч. 1. 226 с.

Шилина М.Г. Корпоративные интернет-ресурсы в системе связей с общественностью: структура, содержание, особенности развития: дис. канд. филол. М., 2007. 277 с.

Шишкина М.А. Паблик рилейшнз в системе социального управления. СПб., 2002. 444 с.

Яковлев И.П. Паблик рилейшнз в организациях. СПб., 1995. 148 с.

Harper R.G., Wiens A.N., Matassaro J.D. Nonverbal communication. N.Y.; L.: J. Wiley & Sons, 1978. 355 p.

Published

2013-09-30