Theoretical and methodological aspects an loyalty of the staff of organizations analysis
Sociology
Keywords:
loyalty, staff, analysis of scientific approaches, destructive manifestations of loyaltyAbstract
The results of the analysis of the most common approaches to the concept of «loyalty to the organization’s personnel», are key factors in the diagnosis and assessment of loyalty, presents the author’s position on the destructive aspects of staff loyalty. Author suggests that there are different kinds of stuff loyalty in organization. These kind of loyalty influence on the level of satisfaction in organization.References
Доминяк В.И. Организационная лояльность: модель реализации ожиданий работника от своей организации: дис. … канд. психол. наук:. СПб., 2006. 280 с.
Калабин А. Наш человек — не наш человек // Отдел кадров. 2004. № 11. С. 64–66.
Ковров А.В. Лояльность персонала. М.: Бератор, 2004. 168 с.
Коростелева С. Что посеешь, то и пожнешь // Отдел кадров. 2004. № 11. С. 67–70.
Миляева Л.Г., Позднякова Т.В. Концептуальные основы управления конкурентоспособности выпускников вузов на профильном рынке труда // Казанская наука. 2011. № 10. С. 88–91.
Позднякова Т.В., Волкова Н.В. Лояльность персонала организаций: анализ негативных аспектов // Актуальные проблемы экономики и менеджмента: материалы междунар. науч.-практ. конф. студентов, аспирантов и молодых ученых. Майкоп: Магарин О.Г., 2012. С. 275–277.
Серединова Е. Лояльность — это миф? // Лояльность персонала: альманах / под ред. И. Ленского. М.: Имидж-Медиа, 2009. С. 54–59.
Скрипунова Е. Лояльность персонала — что это такое. Шкала лояльности. Оценка и формирование лояльности персонала // Там же. С. 68–74.
Харский К.В. Благонадежность и лояльность персонала. СПб.: Питер, 2003. 496 с.
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Perm University Herald. Philosophy. Psychology. Sociology
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.