EXPERIENCES AND THEIR INFLUENCE ON CATERING ESTABLISHMENTS ATTENDANCE (A CASE STUDY OF PERM KRAI YOUTHS’ EXPERIENCES)

Authors

  • Нина Харитонова

Keywords:

experience economy, young people, experiences from catering establishments

Abstract

Based on the materials of an online survey on the Goоgle platform with mailing through the social network VKontakte in February 2021, conducted as part of the student research work of the Department of Tourism of Perm State National Research University, an attempt was made to find out the impressions of Perm youth from visiting catering establishments and their influence on the desire to visit again. The purpose of the survey was to confirm or deny certain theoretical principles of the economy of impressions. The results of the survey made it possible to establish that the concept of impression coincides with the scientific one and is presented as an image, a trace left in the mind by something or someone. The main purpose of visiting mass catering establishments is nutritional need combined with a pleasant pastime, and the main criteria for choosing an establishment is a small average bill, a menu, a close territorial location, reputation and personal impressions. 

References

Бебенина А.О. Совершенствование инструментов маркетинга впечатлений в условиях современного российского рынка // Научный альманах, 2016, №6-1 (20) URL: http://ucom.ru/doc/na.2016.06.01.038.pdf (дата обращения: 11.10.2021).

Волк Е.Н. Управление впечатлениями в гостиничном бизнесе: тенденции и проблемы//География и туризм (Geography and Tourism). 2019. Вып. 1. С. 105-109.

Волк Е. Н, Харитонова Н.В. Управление созданием впечатлений в сервисе через творческий подход в работе//Современные проблемы сервиса и туризма: научно-практический журнал. 2019 Том 13 №1. С. 41-55.

Дьяченко А.В. Особенности развития экономики впечатлений в индустрии туризма и гостеприимства // Российские регионы: взгляд в будущее, 2013, № 3(4). С. 27–36.

Капустина Л.М., Петренко Е.С. Сетевая концепция маркетинга услуг массового питания. Екатеринбург: Изд-во УрГЭУ, 2011. — 206 с.

Колодий Н.А. Экономика ощущений и впечатлений в туризме и менеджменте. М.: Юрайт, 2018. 326 с.

Лапочкина В.В. Особенности экономики впечатлений в период конъюнктурных изменений на примере рынка туризма: российский опыт // Сервис в России и за рубежом. 2014. № 9(56). С. 150–160. DOI: 10.12737/10804.

Осокин В.М. Концепция экономики впечатлений в развитии туризма и гостеприимства // Сервис в России и

за рубежом, 2014. № 3. С. 54–61.

Пайн Б. Д., Гилмор Дж. Х. Экономика впечатлений: работа — это театр, а каждый бизнес — сцена: книга. М: Альпина Паблишер, 2011. 329 с.

Пекар В. Введение в экономику впечатлений. [Электронный ресурс] URL: http://www.management.com.ua/marketing/mark212.html (дата обращения: 05.10.2021).

Поротникова Н.А. Экономика впечатлений и управление опытом потребителей на ресторанном рынке // Экономика и управление. 2011 №6 С. 81–87.

Червиченко Т.В. Экономика впечатлений. Учеб. пособие для магистров. Саратов 2016. — 44 с. URL: http://elibrary.sgu.ru/uch_lit/1640.pdf (дата обращения: 01.09.2021).

Court, David, Dave Elzinga, Susan Mulder, and Ole J. Vetvik (2009), “The Consumer Decision Journey,” McKinsey

Quarterly, 3, 96–107.

Holbrook, Morris B. and Elizabeth C. Hirschman (1982), “The Experiential Aspects of Consumption: Consumer Fantasies, Feelings, and Fun,” Journal of Consumer Research, 9 (2), 132–140.

Published

2023-02-06

Issue

Section

Trends in modern service and tourism