The interaction of subject and object in education

Psychology

Authors

  • Olga S. Belyaeva Perm State Technical University, 29, Komsomol st., Perm, 614000, Russia

Keywords:

education, educationalist, motivation to training, conflict and cooperation, social adaptation

Abstract

The article analyzes conflict and cooperation as basic forms of interaction between subject and object of educational process in contemporary Russian society. In the article we are presenting research results about The social position of school-teacher is studied using the sample of respondents from a general education school resided in Perm, Russia. The questionnaire includes 52 items regarding the social situation and work of a schoolteacher. The article reports the results of this study.

References

Бек У. Общество риска: на пути к другому модерну. М.: Прогресс-традиция, 2000. C. 38.

Горшков М.К., Шереги Ф.Э. Молодёжь России: социологическмий портрет. М.: ЦСПиМ, 2010, С.7.

Дюркгейм Э. Социология образования / под ред. В. С. Собкина и В. Я. Нечаева. М.: ИНТОР, 1996. С. 8.

Заславская Т.И. Структура современного российского общества // Экономические и социальные перемены: мониторинг общественного мнения. М.,1996. С.22.

Социальные функции высшего образования и проблемы реализации. URL: htpp://id.atiso.ru/node/77 (дата обращения: 15.08.2011)

Ядов В.А. К воопросу о национальных особенностях можернизации российского общества.URL:htpp//www.isars.ru/publ.html?id=1736 (дата обращения: 15.08.2011)

Bordieu P., Passeron J. Reproduction in Education. Society and Culture. L., 1977. P. 57.

Published

2011-09-30

Issue

Section

Статьи